İŞÇİ AVUKATI - İŞÇİ HAKLARI - AVUKATA SOR

İŞÇİ AVUKATI - ÜCRETSİZ DANIŞMA

İş Hukuku Avukatı olarak, işverenler ile bir iş sözleşmesine dayanarak çalıştırılan işçilerin çalışma şartları ve çalışma ortamına ilişkin hak ve sorumluluklarını düzenleyen hukuk alanında çalışmaktayız. İşçiler ile işverenler arasındaki uyuşmazlıkları konu alan bu alanda hak kaybına uğramamak ve yasal sürecin doğru bir şekilde yürütülmesini ve sonuçlanmasını sağlamak için İŞÇİ HAKLARI alanında uzman bir İşçi avukatı ile çalışmanız yararınıza olacaktır.

İş Hukuku Avukatı

• İş Hukuku Avukatı, öncelikle işçi hakları konusunda tecrübeli ve yargılama süreçlerine hakim olmalıdır. İş davaları da diğer hukuk dalları gibi kendi içerisinde uzmanlık isteyen bir alandır.

• İş hukuku avukatı, işçinin iş akdinin feshinden tazminatlarının alınmasına kadar ki hukuki süreci yönetir. Bu süreç kapsamında öncelikle işçinin iş akdinin haklı feshi ihtarnamesi çekilir. Sonraki süreçte ise arabuluculuk başvurusu ile dava şartı gerçekleştirilmiş olur.

• Eğer ki arabuluculuk aşamasında anlaşma sağlanamazsa, bu takdirde iş hukuku avukatı iş davasını açar ve tüm hukuki süreci yargılama tamamlanıncaya kadar takip eder.

• İşçinin bu süreçte çok dikkatli davranması gerekmektedir. İş akdini sonlandırmadan önce bir işçi avukatı ile görüşmeli ve fesih sürecinin nasıl yönetilmesi gerektiği konusunda bilgi almalıdır. Aksi takdirde hak kaybına uğrama riski ile karşı karşıya kalabilir.

İŞÇİ HAKLARI İÇİN AVUKAT BULMA

İşçi hakları için çalışacağınız işçi avukatının mutlaka İş Kanununa hakim olması gerekmektedir. Sadece iş kanunu her durumu çözmek için yeterli olmayabiliyor. İşçi avukatının aynı zamanda Yargıtay ve İstinaf kararlarını da takip etmesi gerekmektedir.

İşçi avukatı bulmak için www.avukatasorun.net adlı web sitesini kullanabilirsiniz. Avukata Sor, sitesi üzerinden önce işçi hakları konusunda danışmanlık alabilir, daha sonra davanızın takip edilmesi için iş hukuku avukatı bulabilirsiniz.

İstanbulda bulunan en iyi işçi avukatlarına 0554 181 04 00 numaralı telefonu arayarak ulaşabilirsiniz.

İş Davası’nın Aşamaları Nelerdir ?

• İşçinin iş akdinin haklı neden ile feshi gerçekleştirildikten sonra, işçi avukatı tarafından arabuluculuk başvurusu gerçekleştirilir.

• Avukat Arabulucu tarafından düzenlenen görüşmeler neticesinde; eğer anlaşma sağlanır ise süreç sona ermiş sayılır, anlaşma sağlanmadığı takdirde ise; iş avukatı tarafından iş davası açılır ve yargılama süreci bu şekilde başlamış olur.

• Bu davada işçi,

• İşçi hakları olan kıdem tazminatı alacağını,

• İşçi hakları olan ihbar tazminatı alacağını,

• İşçi hakları olan fazla mesai ücreti alacağını,

• İşçi hakları olan yıllık ücretli izin alacağını,

• İşçi hakları olan resmi tatil çalışması alacağını,

• İşçi hakları olan maaş alacağını,

• İşçi hakları olan hafta tatili alacağını talep konusu yapabilir.

İŞÇİ MAHKEMESİNDE İŞÇİ AVUKATI TARAFINDAN AÇILAN DAVA NE KADAR SÜRER.

• İşçi hakları avukatı tarafından iş mahkemesinde açılan iş davası, bulunduğu il ve mahkemeye göre değişmekle birlikte, İstinaf ve Yargıtay aşamalarını saymaz isek ortalama 1,5 sene sürecektir. İş mahkemeleri neticesinde verilecek olan karar, istinaf ve Yargıtay incelemesine tabi bir karar olacağından taraflardan birisinin talep etmesi halinde karar, taşınacak olan üst derece yargı mercilerinde tekrardan incelenme imkanı bulacaktır.

İŞÇİ AVUKATI TARAFINDAN ARABULUCULUK BAŞVURU SÜRECİ

• Başvurucu vekili tarafından Arabuluculuk Daire Başkanlığına yapılan başvuru neticesinde bir arabulucu avukat görevlendirilir. Bu arabulucu avukat tarafından hem başvurucu vekili hem de karşı taraf ile ortak bir toplantı günü belirlenir.

• Bu toplantıda uyuşmazlık konuları konuşulur ve çözümlenmeye çalışılır. Bu toplantı neticesinde çözümlenen ve anlaşmaya varılan hususlar tekrar dava konusu yapılamaz.

• Ancak anlaşma sağlanmaz ise; tüm bu uyuşmazlık konuları dava açılarak, yargılama neticesinde çözüme kavuşacaktır. Arabuluculuk sürecinde bir iş hukuku avukatı tarafından temsil edilmeniz özellikle tazminatlarınızın doğru ve tam olarak hesaplanması açısından çok önemlidir.

İSTANBUL İŞ HUKUKU AVUKATI İLETİŞİM BİLGİLERİ

• İSTANBUL İŞÇİ AVUKATI - AVUKATA SOR

• Telefon : 0554 181 04 00

• Adres : Osmaniye Mahallesi, İsmail Erez Bulvarı - Bakırköy/İSTANBUL

• Mail : avukatasorunuz@gmail.com

• Hizmet Alanları: İş Hukuku Davaları - İşçi Hakları - İş Mahkemesi Avukatı

İŞÇİ HAKLARINDA Kıdem Tazminatı Nasıl Alınır - ÜCRETSİZ AVUKATA DANIŞ

Öncelikle ve önemle belirtmemiz gerekmektedir ki; İŞÇİ HAKLARINDA kendi isteği ile haklı bir gerekçesi olmadan istifa eden işçi kıdem tazminatına hak kazanamaz. 1475 Sayılı kanun madde 14 kapsamında çalışanlara belirli şartlar dahilinde kıdem tazminatı ödenmelidir. Buna göre;

• Aynı işverene bağlı çalışma süresinin en az 1 yıl olması,

• İş sözleşmesinin işveren tarafından iyi niyet ve ahlak kurallarına aykırılık nedenleri dışındaki nedenlerle fesih edilmesi,

• İşçi tarafından sağlık, iyi niyet ve ahlak kuralarına aykırılık veya işyerinde işin durması ve benzeri nedenlerle fesih edilmesi,

• Kadın işçinin evlenmesi nedeni ile evlenme tarihi itibariyle 1 yıl içinde başvurması şartıyla,

• Askerlik görevi nedeni ile işten ayrılmalarda,

• Emeklilik hakkının elde edilmesi veya bu kapsamda yaş dışında gereken sigortalılık süresi ve prim gününün doldurulması nedeni ile,

• İşçinin ölümü nedeni ile,iş sözleşmesinin feshi halinde çalışma süresinin gerektirdiği kıdem tazminatı ödenmelidir.

• Ayrıca;

• işçinin fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi,

• sigortasız bir şekilde çalıştırılması,

• sigorta primlerinin gerçek ücret üzerinden yatırılmaması, ELDEN ÖDEME,

• mobing uygulanması vs. sebepler, işçiye iş akdini haklı neden ile fesih hakkı verir. Bu şartların gerçekleşip gerçekleşmediği veya hukuki ispat araçları konusunda yargılama aşamasında sorun yaşamamak adına uzman bir iş davası avukatı ile görüşmeniz yararlı olacaktır.

İşçi Haklarında İhbar Tazminatı Hangi Durumlarda Alınır - ÜCRETSİZ DANIŞMA

• İşçi haklarında, İhbar tazminatı, işverenin haklı bir gerekçesi olmaksızın ve ihbar öneli kullandırmaksızın işçiyi işten çıkarttığı durumlarda işveren tarafından işçiye ödenmesi gereken veya işçinin haklı bir gerekçesi yok iken ve işverene bildirimde bulunmadan işten ayrıldığı takdirde işçi tarafından işverene ödenmesi gereken tazminat kalemidir.

• İşçi Haklarında, Belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce durumun diğer tarafa bildirilmesi gerekir. İş sözleşmeleri;

• İşi altı aydan az sürmüş olan işçi için, bildirimin diğer tarafa yapılmasından başlayarak iki hafta sonra,

• İşi altı aydan bir buçuk yıla kadar sürmüş olan işçi için, bildirimin diğer tarafa yapılmasından başlayarak dört hafta sonra,

• İşi bir buçuk yıldan üç yıla kadar sürmüş olan işçi için, bildirimin diğer tarafa yapılmasından başlayarak altı hafta sonra,

• İşi üç yıldan fazla sürmüş işçi için, bildirim yapılmasından başlayarak sekiz hafta sonra,

•  Feshedilmiş sayılır. Bu süreler asgari olup sözleşmeler ile artırılabilir. Bildirim şartına uymayan taraf, bildirim süresine ilişkin ücret tutarında tazminat ödemek zorundadır. İşveren bildirim süresine ait ücreti peşin vermek suretiyle iş sözleşmesini feshedebilir.

İSTANBUL İŞÇİ HAKLARI İLETİŞİM BİLGİLERİ

• İSTANBUL İŞÇİ HAKLARI - AVUKATA SOR